Elekter
Täiselektrilised veokid
Saastevabad transpordilahendused
Valmis tulevikuks
Üha enam Euroopa kohalikke omavalitsusi teatab, et tulevikus on linnasisesed piirkonnad ligipääsetavad vaid saastevabadele sõidukitele – muutes täiselektrilised veokid oluliseks valikuks. Täiselektrilised lahendused pakuvad ka transpordisektorile võimalust anda oma osa globaalse soojenemise ja kohaliku õhukvaliteediga seotud väljakutsetega toimetulemisel.
DAF pakub terviklikku lahendust
DAF on juhtiv elektriveokite pakkuja. Olime üks esimesi Euroopa veoautotootjaid, kes tõi edukalt turule täiselektrilise veoki. Kuid DAF-i puhul elektri jõul kaubavedu palju enamat kui lihtsalt konkreetseks rakenduseks sobiva veoki leidmine. See hõlmab ka tõhusaid akulaadimissüsteeme, tugevaid elektrimootoreid, elektrilisi jõuväljavõtte ja palju muud. Kõik saab alguse ulatuslikust konsultatsiooniprotsessist. Üks meie elektrisõidukite spetsialistidest kasutab põhjalikku teekonna simulatsiooniprogrammi, et demonstreerida elektriveoki kasutamist nagu teie igapäevases äris: teie teekondade, selle planeerimise ja sõidukipargi haldamise jaoks.
Ennast tõestanud tehnoloogia
Oluline on teada, et elektriliste jõuallikate tehnoloogia on põhjalikult testitud. DAF on juba mitu aastat tarninud täiselektrilisi veokeid, omades sadade tuhandete kilomeetrite praktilisi sõidukogemusi. Suurepärane kvaliteet ja töökindlus, mille poolest DAF on kuulus, iseloomustavad ka meie elektriveokeid.
Laadimisjaam oma autopargis
Linnasiseseks jaotusveoks on elektriveokid
ideaalne lahendus. Õhtul naasevad need veokid
oma kodubaasi, kus saab nende akud täis laadida.
Kaasaegsed akud sobivad sõiduulatuseks, mis on
tavaliselt enam kui piisav tavapäraseks päevaseks
kasutuseks.Elektriveokid sobivad ideaalselt ka
pendelvedudeks – kaupade pidevaks liigutamiseks
kindlate asukohtade vahel. Akusid saab laadida ka
koorma peale- ja mahalaadimise ajal, mis
suurendab teie transpordi tõhusust veelgi.
Väiksem CO2 jalajälg
Roheenergia kasutamisel vähendavad elektriveokid teie transporditegevuse CO2 jalajälge ning aitavad teil saavutada säästva arengu eesmärke. Lisaks on elektrilised jõuallikad väga vaiksed, mis sobib ideaalselt õhtuseks või öiseks linnasiseseks kaubaveoks.
DAF XD Electric
Valmis täiselektriliseks tulevikuks
Üha enam Euroopa omavalitsusi on teatanud, et tulevikus on linnasisestel teedel lubatud kasutada üksnes heitmevabu sõidukeid. Selle tulemusena muutuvad täiselektrilised veokid linnapiirkondades tegutsevate transpordiettevõtete jaoks kohustuslikuks.
Uue mudelipõlvkonna DAF XD saab varustada PACCARi täiselektrilise ajamiga, mis võimaldab teil vastata uutele määrustele ja aidata kaasa tervislikumatele linnadele. PACCARi elektriajamit on põhjalikult katsetatud ning pakutakse tõhusaid laadimissüsteeme, töökindlaid elektrimootoreid ja suurt sõiduulatust. Selle paindliku ja tõhusa lahenduse abil saate kasutada maapiirkondades jaotustranspordiks ja munitsipaalvaldkonna töödeks ka akutoitel elektrisõidukit.
Toetame üleminekut elektrisõidukitele
Et tagada sujuv üleminek elektrisõidukitele, pakub DAF XD Electric terviklikku lähenemisviisi, mis hõlmab mootoreid, akuploki konfiguratsioone ja laadimispunkte.
Tipptasemel elektrimootorid
DAF XD Electric sisaldab uusimat elektritehnoloogiat. Saadaval on kaks PACCARi elektrimootorit nimivõimsusega vahemikus 170–350 kW, et saaksite valida enda kasutusotstarbeks sobiva mootori.
Akuploki lahendused enamikuks kasutusotstarveteks
Eri kasutusotstarbeks on vaja erisuguseid akuploki lahendusi. DAF XD Electric pakub kuni viiest plokist koosnevaid akuplokke, mis sobivad enamiku kasutusotstarvete jaoks nii jäiga šassii kui ka traktorite puhul. Need paigutused sobivad eri teljekonfiguratsioonidega: FT (4×2), FA (4×2), FAN (6×2) ja FAG (6×2). Selle tulemusena on teil töö tegemiseks alati piisavalt energiat. Mitte rohkem ega vähem.
Turvalised ringlussevõetavad akud
DAF kasutab elektriveokite puhul säästlikku akutehnoloogiat LFP (liitium-raudfosfaat). Mittesüttiv ja ohutu tehnoloogia tagab akude pika kasutusea ning suure ringlussevõetavuse.
Suur sõiduulatus
Elektrisõiduki suurim sõiduulatus on teie kasumlikkuse jaoks ülitähtis. Uue DAF XD Electricu sõiduulatus on vahemikus 200 kuni 500 (ja rohkem) kilomeetrit olenevalt paigaldatud akuplokist, sõiduki koormusest ning kasutusotstarbest.
Paindlikud laadimisvõimalused
Suurima sõiduulatuse tagamiseks on saadaval mitu laadimisvõimalust. Nende hulka kuuluvad nii sõidukisse sisseehitatud kui ka väline laadimine, näiteks kiir- ja öölaadimine. Nii on teile sobiv laadimislahendus valikus olemas.
Integreeritud sõidukipargi haldus
DAF XD Electric ühildub sujuvalt DAF Connectiga, seega saate tõhusalt hallata nii diisel- kui ka elektriveokitest koosnevat sõidukiparki.
Tulevikukindel lahendus
DAF XD Electric on tänu modulaarsele ülesehitusele piisavalt paindlik, et pidada sammu tehnoloogia arenguga ning aku võimsustiheduse ja sõiduulatuse suurenemisega.
DAF CF Electric
Suurendatud sõiduulatus
Täiselektriline sõit, mille sõiduulatus on 200 kilomeetrit
Suuremate mahtude ja kandevõimete jaoks
DAF CF on tuntud kui universaalne sõiduk ja CF Electric on sama mitmekülgne. See on saadaval kaheteljelise sadulveokina ja kolmeteljelise raamveokina. Kas teil on vaja linna supermarketitesse tarnida ööpäevaringselt? Pakkuda prügivedu elurajoonis? Või pakkuda regulaarset pendelvedu kahe tootmisüksuse vahel? CF Electric on ideaalne lahendus.
Sõiduki südameks on 210 kW pidevvõimsusega (tippvõimsus 240 kW) elektrimootor, mis ammutab elektrienergiat 350 kWh mahtuvusega (kasulik 315 kWh) akust. Suur pöördemoment kohe alates paigaltvõtust on muljetavaldav ja annab ainulaadse sõidukogemuse.
Sõiduulatus 200 kilomeetrit
Transpordioperaatorina on teie veoki maksimaalne sõiduulatus ülioluline. CF Electricuga on see muljetavaldav 200 kilomeetrit. Nutika teekonnaplaneerimise ning koorma peale- ja mahalaadimise aegse akulaadimise abil saate oma CF Electricu hõlpsalt ööpäevaringselt tööle panna. Paljud teised transpordiettevõtjad on juba ostnud CF Electricu ja läbivad hõlpsalt 500 kilomeetrit või rohkem päevas. Kui soovite akud täielikult tühjaks sõita, saate need kiirlaadija (250 kW/400 A) abil vaid 75 minutiga uuesti täis laadida.
Energia regenereerimineeetrit
Pidurdamisel töötab elektrimootor generaatorina, mis toodab akudesse salvestamiseks energiat,aeglustades samal ajal sõidukit. CF Electricul on kolm taset regeneratiivpidurdust, mida juhitakseroolisamba hoova abil, sarnaselt diiselveoki intarderiga. See aitab suurendada sõiduulatust ja vähendabpidurite kulumist.
Nutikas e-PTO
DAF saab varustada CF Electricu e-jõuväljavõtuga, et toita abiseadmeid ja pealisehitust vastavaltvajadusele. See välistab vajaduse eraldi toiteallika järele ja võimaldab kasutada näiteks elektritoitegakülmutusseadet või prügikogurit – muutes teie veoki täiesti CO2-heitevabaks.
Kahe- ja kolmeteljelised veokid
DAF tarnib CF Electricut kaheteljelise sadulveokina (autorongi täismass 37 tonni), mis sobib ideaalseltheitmevabade ja kohalike jaotusvedude jaoks. Kolmeteljelisel raamveokil (veoki täismass: kuni 29 tonni)on veotelje taga asetsev juhitav abitelg, mis tagab maksimaalse manööverdusvõime. Selline veok onideaalne prügiveokina või jaotusveokina.
Veelgi enam, CF Electric pakub ka samu funktsioone, mille poolest diisel CF on tuntud: maksimaalnetõhusus tänu tõestatud töökindlusele, suur kandevõime ning optimaalne juhi mugavus.
FT (4×2 sadulveok)
Tüüp | sadulveok 4×2 |
Autorongi täismass | 37 tonni |
Teljevahe | 3800 mm |
Tühimass | 9000 kg |
Elektrimootor | VDL 210 kW nimivõimsus / 240 kW tippvõimsus |
Pöördemoment | 2000 Nm |
Aku mahtuvus | 350 kWh (kasulik 315 kWh) |
Sõiduulatus täis akudega | Kuni 220 km* |
Akude kiirlaadimine | 75 minutit (laadimisvõimsusel 250kW) |
FAN (6×2 raamveok)
Tüüp | raamveok 6×2 |
Autorongi täismass | kuni 29 tonni |
Teljevahe | 3800/ 4000/ 4200/ 4600/ 4800 mm |
Tühimass | 10 160 kg |
Elektrimootor | VDL 210 kW nimivõimsus / 240 kW tippvõimsus |
Pöördemoment | 2000 Nm |
Aku mahtuvus | 350 kWh (kasulik 315 kWh) |
Sõiduulatus täis akudega | 250 km* |
Akude kiirlaadimine | 75 minutit (laadimisvõimsusel 250kW) |
Äripartner
Saastevaba transpordi saavutamine on rohkem kui elektriveoki ostmine. Eduka saastevaba transpordilahenduse saavutamiseks on DAF välja töötanud täiustatud teekonna analüüsi ja simulatsiooni tööriistad. Vastava erikoolitusega DAFi müügikonsultandid kasutavad neid tööriistu, et kaardistada heitmevaba transpordiülesanne, mis põhineb erinevatel DAF E-veokite konfiguratsioonidel ja laadimisseadmete spetsifikatsioonidel. Nad uurivad alternatiivseid tehnilisi lahendusi, annavad selge ülevaate nende lahenduste tagajärgedest ja määravad optimaalse lahenduse heitmevaba transpordiülesande jaoks. Kõigi nende sammude jooksul teeme oma klientidega tihedat koostööd.
Elektrikveoki teenindus
Elektriveok vajab teistsugust hooldust kui tavapärased veokid. DAF-i edasimüüja spetsialistidel on kõige värskemad teadmised ja nad on täielikult koolitatud ja sertifitseeritud teie veokeid korras hoidma.
Uusim akutehnoloogia
See pole silmaga nähtav. Sellest hoolimata on DAF CF Electric varustatud viimaste aastate ühe suurima uuendusega elektriveokite tehnoloogias: LFP akuga. LFP tähistab liitiumi, rauda ja fosfaati (Lithium, Ferrum, Phosphate), mis viitab selle toiteallika kolmele põhikomponendile.
DAF Trucks on pärast pikki katseid ja põhjalikku uurimistööd esimene suurem lõpptootja, kes oma veoautodes seda tüüpi jõuallikaid kasutab. LFP akudel on olemasolevate koobaltit ja magneesiumi sisaldavate akude ees kolm tohutut eelist: need on täielikult koobaltivabad, elementidest komplekteeritavad ja äärmiselt ohutud.
Koobaltivaba
Koobaltit peetakse sageli akude oluliseks tooraineks. Kuid koobaltivarud on piiratud ja selle kaevandustööstust ei peeta jätkusuutlikuks. Hea põhjus DAF-ile otsida alternatiivi, mis kõrvaldaks mõlemad puudused. LFP vastab sellele nõudele, muutes CF Electricu veelgi keskkonnasõbralikumaks.
Elemendipakk
DAF elektriveoki aku on nö elemendipakk. See tähendab, et üksikuid akuelemente saab komplekteerida ja vahepealseid puhverdusmooduleid pole vaja. See suurendab tohutult energiatihedust liitri kohta. Ja see kajastub uue CF Electricu sõiduulatuses. Kuigi akupaki suurus jäi peaaegu samaks, kasvas kolmanda põlvkonna CF Electricu sõiduulatus eelkäijaga võrreldes kahekordseks; ühe laadimisega üle 200 kilomeetri (võrreldes eelmise veoki üle 100 kilomeetriga).
Kõrgeim ohutus
Viimane oluline eelis võrreldes teiste tavaliste akukeemia protsessidega on LFP toiteallika termiline ja keemiline stabiilsus. Liitiumi-, raua- ja fosfaadikoostis mitte ainult ei paranda aku ülekuumenemiskindlust, vaid välistab ka nn termilise „lõhkumamineku“ – akupaki ahelreaktsiooni. Selle tulemusel vähendatakse LFP akude paigaldamisega iseenesliku süttimise võimalus nullini, mis suurendab veelgi CF Electricu ohutusstandardeid
DAF LF Electric
Ideaalne heitmevaba jaotusveok
Ideaalne jaotusveok
Lihtsa kabiinipääsu, võrratu manööverdusvõime ja väikese tühimassiga suure kandevõimega DAF LF on ideaalne jaotusveoks või raskemateks rakendusteks. LF Electric pakub kõiki neid omadusi, samuti nullheitmeid ja peaaegu hääletut sõitu. On lihtne mõista, miks DAF LF on nii edukas. See tagab optimaalse mugavuse ja praktilisuse juhtidele, kes peavad sageli veokisse sisenema ja sealt väljuma või saama hõlpsalt hakkama veodokumentidega. Spetsiaalselt linnarakenduste jaoks loodud LF on ruumika, kuid kompaktse kabiiniga, mis pakub suurepärast juhitavust ja head sõiduasendit.
Võrgupingega ühilduv
LF Electricul on kombineeritud laadimissüsteem. Sellel on sisseehitatud laadija, tänu millele saab veoki ööseks laadimiseks ühendada 400 V 3-faasilise elektritoitega – ideaalne juhul, kui sõiduk päeva lõpus oma kodubaasi naaseb. Akud laevad näiteks 20%-st kuni 80%-ni 6,5 tunniga ja 0%-st kuni 100%-ni 12 tunniga.
Sõiduulatus 280 kilomeetrit
19-tonnisel LF Electricul on 260 kW (tippvõimsus 370 kW) elektrimootor, mille toiteallikaks on 282 kWh (kasulik 252 kWh) mahtuvusega akupakk. Tulemuseks on suurepärane jõudlus ja mis veelgi olulisem: sõiduulatus kuni 280 kilomeetrit. See on selles klassis ainulaadne!
Tõeliselt kiire laadimine
Saadaval on ka kiirlaadimine. See funktsioon eeldab alalisvoolulaadija (650 V, 150 kW) paigaldamist teie ruumidesse, mis võimaldab laadida akud 20%-st kuni 80%-ni vaid ühe tunniga ja 0%-st kuni 80%-ni vaid kahe tunniga. See maksimeerib teie LF Electricu tööaega.
Nutikas e-PTO
DAF saab varustada CF Electricu e-jõuväljavõtuga, et käitada abiseadmeid ja pealisehitust vastavalt vajadusele. See välistab vajaduse eraldi toiteallika järele ja võimaldab kasutada näiteks elektritoitega külmutusseadet või prügikogurit – muutes teie veoki täiesti CO2-heitevabaks.
Suur kandevõime
LF Electric on saadaval raamveokina, mille teljevahe on 5,30 m või 5,85 m; selle tehniline täismass on 19 tonni ning kandevõime 11,7 tonni (sh pealisehituse mass), mis on enamiku jaotusveo rakenduste jaoks piisav.
DAF LF Electric
Tüüp | raamveok 4×2 |
Autorongi täismass | 19 tonni |
Teljevahe | 5300 või 5850 mm |
Tühimass (pealisehituseta) | 7300 kg |
Tehniline kandevõime (pealisehituseta) | 11 700 kg |
Elektrimootor | Dana, püsimagnet |
Võimsus | 260 kW nimivõimsus / 370 kW tippvõimsus |
Pöördemoment | 1970 Nm |
Aku mahtuvus | 282 kWh (kasulik 254 kWh) |
Sõiduulatus täis akudega | kuni 280 km * |
Akude kiirlaadimine | 0% kuni 80% 120 minutit (laadimisvõimsusel 150 kW) |